Het eten van vis is goed voor de hersenen. Dat blijkt uit onderzoek van het Rush University Medical Center in Chicago. Oudere mensen die minstens één keer per week vis eten, takelen
geestelijk minder snel af dan mensen die minder of geen vis consumeren.
Regelmatige viseters zijn volgens de onderzoekers geestelijk drie tot
vier jaar jonger. Vis is vooral zo goed voor de hersenen dankzij de Omega-3 vetzuren.
Deze stimuleren de hersenfuncties. Ze maken bovendien de kans op een
beroerte, dementie en Alzheimer een stuk kleiner. Dus de hamvraag: eet u vaak visch?
Jazeker. Ik ben geestelijk dus nog maar 42
het antwoord is dus NEE, niet in nl.
Jazeker. Ik ben geestelijk dus nog maar 42
Jenny () (URL) - 11 Oktober '05 - 08:50
U bent er vroeg bij, wat kwiek voor uw leeftijd!Rick de Kikker (URL) - 11 Oktober '05 - 08:53
Hmm, eigenlijk te weinig. Zonde, wat erg lekker. Moet eens een paar fijne recepten opsnorren ter inspiratie denk ik.Marti (URL) - 11 Oktober '05 - 09:39
Heeft u trouwens een hengel aan boord?Rick de Kikker (URL) - 11 Oktober '05 - 11:55
ik ben vergeten wanneer ik voor het laatst vis heb gegeteneric - 11 Oktober '05 - 12:30
Soms wel vaker dan eens per week, maar wat daar de consequenties van zijn?Wiro (URL) - 11 Oktober '05 - 12:43
Neuh, eigenlijk niet. Of tellen vissticks ook mee?Attu (URL) - 11 Oktober '05 - 21:12
ik ben meer het type van boter bij de visch, enne de visch wordt duur betaald.lisa - 11 Oktober '05 - 22:17
De familie HKH werkt meerdere malen in de week visch naar binnen en dat doet goed!HKH - 12 Oktober '05 - 23:55
ik kan me nauwelijks voorstellen dat de inferieure kwaliteit vis die in nederland aan de viskraam gesleten wordt goed is voor de gezondheid.het antwoord is dus NEE, niet in nl.
lange neus - 13 Oktober '05 - 13:41
